The Motorcycle Diaries
Capturing a young Che Guevara’s emerging social and political consciousness in the time before he was a revolutionary, this road-trip travelogue through Latin America is a touching tribute to a near-mythic figure’s formative years. Adapted from Guevara’s memoirs, and starring Gael García Bernal.