The Nature of Love
Sophia, a 40-year-old philosophy professor, is in a stable—if somewhat socially conforming—relationship with Xavier. Sylvain is a craftsman, renovating Sophia and Xavier’s new country house. When Sophia and Sylvain meet, Sophia’s world is turned upside down. Opposites attract, but can they last?
Following her audacious Babysitter, Monia Chokri continues to flip the script on genre conventions with this smart and sexy romantic comedy. Bathed in a warm, hazy glow reminiscent of 1970s cinema classics, lusty entanglements and philosophical conundrums have never looked so swooningly erotic.