The Nest of the Cuckoo Birds
Following a limited release, this mid-60s Southern Gothic melodrama disappeared into thin air but has since grown in cult status. A terrifying B-movie nightmare about deranged bootleggers, the film is suffused with a sinister mood, outré performances, and chilling, black-and-white imagery.