The Nun
After discovering she is an illegitimate child, Suzanne is sent to a convent against her will. She is comforted by the Mother Superior, but the latter dies and is replaced by a sadistic woman. Suzanne then goes to another convent where she receives the dubious affection of another Mother Superior.
Pauline Etienne gives a fierce performance as the young novitiate Suzanne in Guillaume Nicloux’s adaptation of the classic Denis Diderot novel. Co-starring Isabelle Huppert, The Nun is a harrowing tale of wavering faith and institutional corruption, and a powerful indictment of religious hypocrisy.