The Penguin Lessons
A disillusioned Englishman who goes to work in a school in a divided Argentina in 1976 finds his life transformed when he rescues an orphaned penguin from the beach.
Life lessons come with wings in Peter Cattaneo’s crowd-pleasing gem, starring a delightful Steve Coogan as a fish out of water in 1970s Buenos Aires. As rousing as Dead Poets Society, this heartfelt classroom comedy counters fear and political violence with the transformative power of friendship.