The Protagonists
An actress takes an Italian film crew on a tour of London, recounting a senseless real-life murder that occurred just four years previous. The culprits were two upper-class teenagers from Oxford who traveled to London, driven by delusions with the intent to kill. The crew reconstructs the crime.
Long before Queer and Call Me By Your Name, Luca Guadagnino partnered with the one-and-only Tilda Swinton for his experimental debut feature. A surreal faux-documentary about a mysterious murder, this cinematic fever dream presciently taps into the current cultural obsession with true-crime dramas.