The Quiet Girl
Rural Ireland, 1981. A quiet, neglected nine-year-old girl is sent away from her dysfunctional family to live with in-laws for the summer. At first a bit intimidated by her new environment, she then blossoms in their care—but in this house where there are meant to be no secrets, she discovers one.
The first Irish-language feature film to premiere at Berlinale, Colm Bairéad’s award-winning debut is rooted in the small gestures that hold a staggering world of meaning. Uncommonly attuned to the solitude of girlhood, this evocative portrait of 1980s rural Ireland sings with beauty and melancholy.