The Red Sea Makes Me Wanna Cry
A haunted woman named Ida journeys from Germany to Jordan, to an eerie and deserted port town on the Red Sea where her partner, Ismail, recently died. Wandering through desolate bars, hotels, and offices, Ida attempts to feel Ismail’s presence one last time and to say goodbye.
One of the first Jordanian films to premiere at Cannes, Faris Alrjoob’s beguiling short languidly drifts on the shifting tides of love and loss. At once eerie and sensuously pleasurable, sun-drenched frames are imprinted with the specter of grief, made achingly tangible on sumptuous 16mm film stock.