The Stranger
In 1930s Algeria, apathetic Frenchman Meursault shows total indifference to life. His emotional detachment leads to a murder, followed by a trial that scrutinizes both the crime and his character.
Conjuring the heat and dust of Albert Camus’s classic novel, François Ozon’s meticulous adaptation seduces with its lush black-and-white cinematography. Benjamin Voisin (Summer of 85) cuts an enigmatic figure as the antihero, a dashing yet chilling avatar for the callousness of French imperialism.