The Taste of Things
Esteemed cook Eugenie and gourmet Dodin have worked together for 20 years. As their bond deepens into romance, they create dishes that impress even the world’s top chefs. Faced with Eugenie’s reluctance to commit, Dodin decides to cook for her, hoping to win her heart.
Starring Juliette Binoche and Benoît Magimel as 1880s gourmands, this sensuous film is aromatic with romance and bathed in buttery luminosity. Adding the delights of cooking to the pleasures of cinema in a delectable mélange, Trần Anh Hùng won Best Director at Cannes for this belle époque treat.