The Tree, the Mayor and the Mediatheque
The socialist mayor of a French village is aiming to gather funds to build a multimedia center, having his hopes pinned on Parisian investors, and a rustic field for the site. Unfortunately, that field has a 100–year-old willow tree and a possible savior in an ever–ruffled grade school teacher.
The hopes and dreams of a socialist mayor inform this gently satirical comedy of errors from Éric Rohmer. A vividly precise satire of small-town bureaucracy—it’s reassuring to know Rohmer hates it as much as the rest of us!—that’s winningly funny, fearsomely political, and curiously personal.