The Untamed
A meteorite crashes on an isolated part of a mountain. Meanwhile, at a nearby town in the Mexican lowlands, a young couple in crisis struggles to find themselves but cannot avoid destroying each other in the process. Something out of this world will come to alter their lives.
Amat Escalante followed the critically acclaimed Heli and Los Bastardos with this sci-fi exploration of sex, violence, and gender roles. Winner of the Silver Lion in Venice and inspired by Andrzej Żuławski’s Possession, The Untamed marries acute social commentary to tentacular, Lovecraftian horror.