To the Ends of the Earth
Yoko, a cautious and introverted host of a popular TV travel show, is on assignment in Uzbekistan. When everything goes wrong, she decides to set aside her host duties and take a stroll. Lost in the streets of a foreign city, she finds herself adrift and alone, confronting her fears and aspirations.
A new environment can be invigorating. Kurosawa’s existential drama feels like a breath of fresh air yet it still retains the sticky feel of horror. Starring J-pop star and actor Atsuko Maeda (Before We Vanish), the film explores the dark underside of cultural tourism in our age of reality TV.