To Wong Foo, Thanks for Everything! Julie Newmar
Manhattan drag queens Noxeema Jackson and Vida Boheme head to Hollywood for a glamorous pageant, taking their protégé Chi-Chi Rodriguez along for the cross-country drive. After a car failure, the trio gets stranded in a sleepy rural town, where their glittering personas attract new friends and foes.
From the bold casting of actions stars Patrick Swayze and Wesley Snipes, to its reinvention of the road-trip film, Beeban Kidron’s cult comedy brought drag culture to the mainstream. Fighting small-town prejudice with camp and humor, this heartfelt tale of queer resillience opens hearts and minds.