Tommaso
Tommaso is an American expat film director living in Rome with his wife and their daughter. Disoriented by his past misgivings and subsequent unexpected blows to his self-esteem, Tommaso wades through this late chapter of his life with an impaired grasp on reality as he prepares for his next film.
Abel Ferrara’s magisterial follow-up to Pasolini extends his collaboration with Willem Dafoe, here a livewire cipher for the director. One of Ferrara’s most personal films, this dark and shimmering work of disorientating autofiction explores the toll of making art while battling personal demons.