Wuthering Heights
Earnshaw, a benevolent Yorkshire farmer, takes in a homeless boy named Heathcliff. Heathcliff develops a passionate relationship with the farmer’s daughter, Catherine, inspiring the mistrust of his son, Hindley. When Earnshaw passes away, the three must finally confront their intense feelings.
This fresh and contentious adaptation from Andrea Arnold (American Honey) sheds the classic Brontë novel of its Gothic and Romantic trimmings to get at the raw passions simmering underneath. One thing’s for sure: Watching this film is as brutally exhilarating as a storm on the Yorkshire Moors!