You Only Live Once
Joan, the secretary to the public defender in a large city, is in love with a career criminal named Eddie. She believes that he is a basically good person who just had some tough breaks. After she uses her influence to get him released early, they get married and he attempts to go straight.
Austrian-born auteur Fritz Lang’s second Hollywood film is a thrilling, pioneering melodrama with Sylvia Sidney & Henry Fonda. With its great influence on cinematic versions of Bonnie and Clyde, Lang’s taut, romantic masterpiece stands as yet another testament to the great films he made in America.