You, the Living
The Swedish king of tragicomedy Roy Andersson surveys all facets of society in this illuminating, unnerving, and eccentric work of dour hilarity. One of the ’00s most acclaimed arthouse films, this epic comedy is part whimsical anxiety dream, part jam session between Ingmar Bergman and Monty Python.