Alphaville
Leave it to Godard to re-invent sci-fi moviemaking with a New Wave budget, stealing images of modern Paris to throw us into a pop dystopian future. An ingenious mix of futurism, detective noir, and romance, with, of course, Anna Karina along with the indomitable Eddie Constantine as “Lemmy Caution”.