Boxcar Bertha
Crafting sly portraits of American sin from lurid exploitation fare, this gleefully scrappy early work heralds Martin Scorsese’s emergence as a seminal director. Brash and kinetic yet sweeping in scope, this outlaw odyssey through the Depression-era South is a panoramic vision of national violence.