Frankenstein
A brilliant but egotistical scientist brings a creature to life in a monstrous experiment that ultimately leads to the undoing of both the creator and his tragic creation.
Like forked lightning, actors Oscar Isaac, Mia Goth, Jacob Elordi, and Christoph Waltz jolt thrilling life into this retelling of Mary Shelley’s Gothic parable. In a realm of ice-and-fire extremes, mythmaking maestro Guillermo del Toro holds a guttering candle flame to grace and butterfly-fragility.