Kirikou and the Sorceress
Kirikou, a clever, courageous little boy, is born in an African village in which Karaba the Sorceress has placed a terrible curse. He sets out on a quest to free his village of the curse and find out the secret of why Karaba is so wicked.
An entire generation of French children was enchanted by the story of the tiny Kirikou, based on a West African folk tale. A valiant child animated through Michel Ocelot’s style made of his sumptuous, colorful images and his playful, wild imagination! A classic for adults and children alike.