My Winnipeg
The geographical dead center of North America and the beloved birthplace of Guy Maddin, Winnipeg, is the frosty and mysterious star of Maddin’s film. Fact, fantasy and memory are woven seamlessly together in this work, conjuring a city as delightful as it is fearsome.
A cinematic “city symphony” of sorts, this is a mind-bending trip to Winnipeg guided by iconoclastic and ingenious Canadian auteur Guy Maddin. Half demiurge, half mad scientist, Maddin has taken cinema to the next level, and even created his own genre: the docu-fantasia.