Palo Alto
In the affluent Californian city of Palo Alto, three stories of teenage lust, boredom, and self-destruction intersect. April is torn between a flirtation with her coach and a crush on sweet stoner Teddy. Emily offers sexual favors to any boy—and Fred’s behavior may or may not be sociopathic.
You’re certainly familiar with Francis and Sofia Coppola, but there’s already a third generation bursting onto the scene. In her directorial debut, Gia—granddaughter of “the Godfather”—assuredly adapts James Franco’s short stories to deliver an exquisite, darkly moving portrait of high-school life.