Polizei
Ali Ekber, who immigrated to Germany from Turkey, works as a sweeper in a theater. Introducing himself as a policeman to the beautiful waiter Babett, whom he falls in love with, Ali Ekber decides to continue this game in order to impress her.
A striking blend of satire and social realism, Şerif Gören’s offbeat dark comedy contemplates the identity struggles of Turkish immigrants in Germany. Anchored by Kemal Sunal’s nuanced performance, it captures the tension between aspiration and the relentless challenges of displacement.