Pride & Prejudice
Hertfordshire, England, 1797. Wealthy Mr. Bingley and his friend, the dashing Mr. Darcy, arrive in town, and Mrs. Bennett sees it as the perfect opportunity to marry off her eligible daughters. But when Elizabeth Bennett meets Mr. Darcy, their equally headstrong natures get in the way of true love.
For his feature debut, Joe Wright brought Jane Austen’s most beloved romance to the silver screen, making a star of Keira Knightley in the process. With its magnificent roster of supporting players and vividly-inhabited widescreen compositions, Pride & Prejudice hums with wit and vitality.