Return to Reason
Alternating between concealed, hidden, exposed and defamiliarized objects, shapes, and a swirl of geometric forms constitute this avant-garde short from Man Ray. In what he self-referentially dubbed a “rayograph,” Return to Reason builds and becomes a series of two and three dimensional sequences.