Scarlet
After failing to avenge her father’s murder, Princess Scarlet wakes up in a fantastical realm between life and death. Struggling to escape from this paranormal purgatory, she encounters Hijiri, an idealistic young man who shows her the possibility of a future free of bitterness and rage.
In this spectacular, gender-flipped retelling of Hamlet, visionary animator Mamoru Hosoda harmonizes two of his beloved themes: time travel and parallel universes. Counting the great Koji Yakusho among its voice cast, Scarlet transforms the classic tale of vengeance into a profound plea for peace.