Director Jafar Panahi drives a yellow cab through the vibrant streets of Tehran. Diverse passengers, including his niece, a vendor of pirated DVDs, and human-rights activist Nasrin Sotoudeh, enter the taxi and candidly express their views of the world while being interviewed by the gracious Panahi.
In his third work made after being banned from filmmaking, Jafar Panahi creatively circumvents the Iranian authorities in this ingenious trip through the streets of Tehran, talking to the city’s residents who then in turn confide in him, their driver. Winner of the Golden Bear at the 65th Berlinale.