The Cup
It’s 1998 and two young football mad monks, Orgyen and Nyima, are living in a remote Himalayan monastery, desperately trying to find a television so that they can watch the World Cup Final. The elders are bemused by their obsession and concerned about the excessive intrusion into their sacred space.
A group of young monks in a Tibetan monastery turn football-crazy in this soul-stirring debut by the respected lama Khyentse Norbu. The first feature ever shot on location in Bhutan, The Cup captures the true spirit of football, showing that sports and spiritual awakening can go hand in hand.