In this three-channel video installation, Köken Ergun points his camera at various Turkish wedding ceremonies and marital rituals performed in Berlin, depicting them as mirrors of cultural production. Shot by shot, he creates a fictive documentation of the entire process.
An intriguing visual manifestation of Köken Ergun’s PhD thesis on emotional bonding during ceremonies, Wedding brings together sociologically charged video material from various rituals. These lush gatherings reflect the cultural crossover between Turkish and Kurdish migrant communities in Berlin.