Something Horizontal
Stroboscopic glimpses of Victorian domestic surfaces and geometric shadows transform the physical world into an impressionistic fantasia. Elsewhere, a specter emerges from the depths of German expressionist cinema.
Haunted by a dead body and ghosts of cinema past, Blake Williams’s spooky short is accompanied by sounds of sirens and a turntable running—but with nothing left to play. Maximizing the prismatic potential of 3D, this hypnotic film glitches and glints its jagged way through ten spellbinding minutes.