The Host
When a young girl is snatched away from her father by an unidentified giant creature that emerges from the Han River to wreak havoc on Seoul, her entire family sets out to locate the horrifying monster and bring their little girl back home to safety.
Having turned the police procedural on its head with the magnificent Memories of Murder, director Bong Joon Ho looked to the kaiju movie for his next genre recalibration. A supremely entertaining monster mash, The Host marries political satire to family drama in an action extravaganza for the ages.