Follows headteacher Steve battling for his reform college’s survival while managing his mental health. Concurrently, troubled student Shy navigates his violent tendencies and fragility, torn between his past and future prospects.
Cillian Murphy and Tracey Ullman skirmish with a riot of young actors in this pricklingly tense film, penned by novelist Max Porter. Threatening spontaneous ignition, this charged drama shunts between the cell-like quiet of troubled subjectivities and the five-alarm fire of teenaged herd mentality.