Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Joel is stunned to discover that his estranged girlfriend Clementine has undergone an experimental psychiatric treatment to have her memories of their tumultuous relationship erased. Still in love with Clementine, he elects to undergo the procedure himself.
A fragmented, non-linear look at the elusive and peculiar nature of memory, this gorgeous and romantic, high-concept yet lo-fi/sci-fi cult classic could only come from the genius mind of Charlie Kaufman. Aching and ambitious filmmaking, of a kind rarely replicated.