Lola
Roland, a bored young man, meets Lola, a woman he was in love with during his teens. Now a cabaret dancer and a devoted single mother, Lola hopes the father of her child, who deserted during her pregnancy, will return. Roland finds himself falling back in love with her.
Sparkling with the spirit of the early years of the French New Wave, Jacques Demy’s first feature dances to the iconic music of Michel Legrand and is framed with beautiful melancholy by Raoul Coutard. As Lola, the eponymous object of our affections, Anouk Aimée is wistful but spellbinding.