Mimaroğlu Remix Project
A collection of 8mm film reels from İlhan Mimaroğlu’s archive—once tucked away in whisky boxes—has found new life through art. Over 30 artists transformed the footage into fifteen distinct audiovisual pieces, blending experimental soundscapes with contemporary video art.
Reverberating with the restless spirit of İlhan Mimaroğlu and channeling it into new forms, Mimaroğlu Remix Project is a collective homage to a pioneer of electronic music. Echoing defiance and boldness, these experimental works turn archival noise into a flickering politics of sound and image.