Chris Marker’s documentary records the French filmmaker’s several days on location with Akira Kurosawa during the production of Ran. The result is a work of art on the making of a work of art–an ode to Kurosawa in which it is principally the details that attract Marker’s attention.
Chris Marker travelled to the vicinity of Mount Fuji to observe the meticulousness and technique of Kurosawa and his collaborators during Ran’s production. A making-of, a travel diary and a reflection on the legendary Japanese auteur’s work all at once, this is a lucid essay-homage—typically Marker.