Broker
On a rainy night in Busan, So-young leaves her baby Woo-sung outside a ‘baby box’, a safe place set up in Korean churches for new mothers to leave unwanted infants. Instead, he’s picked up by Sang-hyun who runs an unofficial adoption brokerage and plans to find him a new home.
What sounds like the perfect setting for a crime film—baby trafficking on the illegal adoption market—becomes a heartwarming road movie with Palme d’Or winner Hirokazu Koreeda in the director’s chair. Parasite’s Song Kang-ho won Best Actor at Cannes for his role as a crook with a heart of gold.