I Am Frankelda
Frankelda, a determined 19th-century Mexican writer, journeys into her subconscious to face the monsters she’s written about. Guided by a tormented prince, she must restore the balance between fiction and reality before it’s too late.
Cross-fertilizing the baroque fantasy worlds of Guillermo Del Toro with Tim Burton’s gloomy cinema of outsiders, I Am Frankelda overflows with delightfully grotesque invention. This playfully self-reflexive tale about a gothic writer’s animated creations is Mexico’s first stop-motion feature film.