L'Eclisse
A young woman named Vittoria has recently ended a love story with an older man. After meeting Piero, a stock market trader, the two start seeing each other and wander through the deserted, modernist suburbs of Rome. Their affair, however, will soon reveal itself to be a doomed one.
Following L’avventura & La notte, modernity’s greatest critic Michelangelo Antonioni concludes his ‘incommunicability’ trilogy with the foreboding, formidable L’eclisse, and—in turn—one of the most stirring finales in all of cinema. With regular star Monica Vitti, and French icon Alain Delon.