Little Girl
7-year-old Sasha has always known that she is a girl. Sasha’s family has recently accepted her gender identity, embracing their daughter for who she truly is while working to confront outdated norms and find affirmation in a small community of rural France.
Shot in a vérité style, this groundbreaking portrait of a young trans girl traces a family’s struggle for acceptance in the face of bigotry and bureaucracy. Sébastien Lifshitz’s frank yet nuanced study of gender dysphoria winds up as a blistering state-of-the-nation diagnostic on identity.