No Bears
Director Jafar Panahi is relocated to a rural border town to remotely make a new film in nearby Turkey—the story of which comes to sharply mirror disturbing events that begin to occur around him. As he struggles to complete his film, Panahi finds himself thrust in the middle of a local scandal.
Clandestinely shot in an open defiance of censorship, Jafar Panahi’s crowning masterpiece probes the power–and the limitations–of cinema in a culture ruled by fear. Railing against the forbidding rigidity of physical as well as ideological borders, No Bears is a miraculous work of political dissent.