Pushing Hands
Elderly Tai chi master Mr. Chu struggles to adjust to life in New York after moving from Beijing. Living with his son, Alex, he immediately butts heads with his white daughter-in-law, Martha. When Chu begins teaching Tai chi at a school, his desire to make a meaningful connection comes to fruition.
Part of the Father Knows Best trilogy that propelled Ang Lee to international stardom, this heartfelt family drama marks the Taiwanese director’s assured debut. A tender, witty consideration of the East-West culture clash that explores the challenges of diasporic life with beauty and insight.