The Beasts
Inspired by a shocking real-life case, this small-scale tragedy is a masterclass in escalating tension. A sharp exploration of how egomania clouds judgment, Rodrigo Sorogoyen’s gripping thriller thrums with shifting power dynamics as machismo buckles in a nasty clash at the film’s thorny center.