Volver
In working-class Madrid, Raimunda needs to deal with her husband’s death, while struggling to support her family. But surrounded by three generations of women—her sister Sole, her daughter Paula, and friend Agustina—and haunted by her dead mother, Raimunda will do more than survive.
Fronted by a divine Penélope Cruz alongside an ensemble cast of Almodóvar regulars like Carmen Maura and Lola Dueñas, Volver is a vibrant generational melodrama about Spanish womanhood and resilience. Almodóvar explores how the ghosts of our past come to haunt us and what we can do to atone.