All We Imagine as Light
In Mumbai, Nurse Prabha’s routine is troubled when she receives an unexpected gift from her estranged husband. Her younger roommate, Anu, tries in vain to find a spot in the city to be intimate with her boyfriend. A trip to a beach town allows them to find a space for their desires to manifest.
Bathed in luminous shades of blue, Payal Kapadia’s Cannes prizewinner conjures an oasis of warmth amid the hustle and bustle of Mumbai. Making space for tenderness in an unforgiving society, this soulful portrait of female friendship and resilience swells with the sensuous poetry of everyday life.