Destello bravío
The women of a small Spanish town in a depopulated rural area, live between the apathy of their everyday lives where nothing ever happens and a deep desire for liberating experiences. Their suppressed, secret needs and mysterious energies drive them to rebel against their routine.
Twisting surrealism and striking humor together in the manner of Luis Buñuel, Destello bravío is one of today’s most entrancing Spanish debuts. As older women’s desires are lit up by nonprofessional performances, so the stagnancy of provincial Spain is refracted to sensually weird, wonderful ends.