Artist Anna Odell conducts a social experiment in which she aims to challenge gender roles in our society. In a purpose-built set, she confronts herself with the actor and masculine icon Mikael Persbrandt, and invites seven other actors to live with them and act as alter egos of herself and Mikael.
In an attempt to challenge gender roles and media representations of the “alpha male” actor and the “crazy” female artist, Anna Odell engages in a tremendous role-play with Scandinavia’s top actors. All our multifaceted identities are deconstructed in this playful Big Brother-type experiment.