Chungking Express
In Hong Kong, two lovelorn and lonely police officers cross paths with two mysterious women. Cop 223 falls for a mysterious woman in a blonde wig, not knowing she is a big-time heroin smuggler. Meanwhile, Cop 663 visits a late-night diner, and the new server becomes secretly infatuated with him.
Shot in just 23 days while making Ashes of Time, Wong Kar Wai’s international breakthrough remains among the most beloved of his pictures. From Brigitte Lin, iconic in bleached wig and shades to Faye Wong’s California dreams, it blushes with reasons to fall for its hurtling, newly restored charms.